iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Sunday 15 August 2010

Durian oh Durian












walaupun Ramadhan menjelma, kemeriahan untuk merasai serta menjamu dan menikmati durian tidak terhenti begitu sahaja. Apalagi kedatangan musim buah bersama raja buah ini hanya sekali setahun. Peluang yang datang takkan dilepaskan begitu sahaja.

Sebeleum Ramadhan baru-baru, blogger sempat menjelajah kebun durian di Setiu iaitu di Agro Resort. Kebun seluas hampir 40 ekar ini turut di tanam dengan dokong, rambutan, manggis, salak, abiul, duku dan lain-lain.

Cerita kita tentang durian. Di sini terdapat 4 jenis klon durian terpilih iaitu MDUR 88 dan MDUR 79 iaitu benih daripada MARDI. 2 lagi klon adalah D24 dan Bantal Emas.

Durian-durian sentiasa menjadi rebutan dan pilihan para pengunjung yang berkunjung ke resort ini. Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja pengunjung yang berkunjung ke sini untuk medapatkan durian terpilih ini.

Selain berkunjung ke kebun, para pengunjung boleh menikmati durian samada makan bersama santan dan gula melaka atau di jadikan pengat durian. Menu ini sering menjadi pilihan pelanggan untuk merasai kenikmatan durian di Agro Resort ini.

Apalagi, jom kita serbu Agro Resort untuk dapatkan durian ini sebelum musim buah berakhir. Untuk menanti tempoh setahun lagi adalah waktu yang panjang. Jom makan durian. Maklumat lanjut tentang resort ini boleh di dapati di www.agroresort.com

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog