iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Friday 30 July 2010

Jalan-Jalan di Taman Tamadun Islam



Sapa-sapa yang belum pernah ke sini pasti teruja bila dapat sampai ke Taman Tamadun Islam, di Pulau Wan Man, Losong. Apa apa pun adalah lebih baik bagi sapa-sapa yang ada plan nak berkunjung ke sini untuk sampai lebih awal. Bukan apa bimbang tak puas round habis taman ini. Itu belum lagi untuk mencuba aktiviti di sini seperti menaiki tram, juga mengayuh paddle boat yang memang menyeronokkan.


Bagi penggemar fotografi, pastinya terasa macam tak cukup kamera untuk shoot angel yang bagus-bagus. Rasa macam masih banyak sudut-sudut menarik yang belum di teroka.

Apa yang paling menarik di sini adalah monumen-monumen yang terkenal dari seluruh dunia telah direplikakan dengan begitu halus dan teliti sekali dan rupanya seperti yang asal seperti Kubah Al Sakkrah, Masjid Negara, dan macam-macam lagi.

Nak tahu dengan lebih jelas lagi jom kita plan untuk datang sini. Makanan kat B Benteng pun best jugak. Hari tu sempat juga pekena Nasi Kambing Berempah serta makanan Arab yang lain.

Nak cerita panjang pun susah jugak tapi kalau anda sendiri datang ke sini dan nikmati sendiri keindahan Masjid Kristal, pemandangan di tepi Sungai Terengganu, menaiki bot menyusuri Sungai Terengganu dan macam-macam lagi pastinya memberi keseronokan anda sekeluarga.

Suasana waktu senja di sini sungguh mendamaikan sekali. Di sini saya ingin berkongsi gambar-gambar kawan-kawan yang datang berkarya di sini. Apa yang pasti ia begitu indah sekali.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog