iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Sunday 28 April 2013

Pondok Ubudiah Pasir Akar... melengkapkan anak-anak dengan ilmu Islam yang praktikal


Mengunjungi Pondok Ubudiah Pasir Akar, Besut, Terengganu suatu yang menenangkan. Ia adalah sebuah pondok moden yang diusahakan di sebuah tanah wakaf berhampiran pekan Pasir Akar, Besut.

Ia terbuka samada kepada anak-anak mahupun golongan dewasa yang ingin menimba ilmu serta beramal ibadah secara konsisten dengan bimbingan ustaz serta mudir yang bertauliah dan berpengalaman.


Di pondok ini turut disediakan penginapan secara asrama bagi pelajar dan bilik penginapan moden dan selesa bagi golongan dewasa dan berusia dengan dilengkapi kemudahan bilik air dalam bilik.

Bagi mereka yang ingin menghantar anak-anak semasa cuti sekolah juga boleh berbuat demikian bagi mendidik dan mendekatkan anak-anak dengan didikan dan penerapan nilai-nilai Islam yang tinggi dengan bimbingan mudir.

Ia terletak di sebelah kiri jalan sebelum pekan Pasir Akar jika anda daripada Bandar Jerteh.

Pengalaman admin sendiri singgah solat maghrib sambil mendengar kuliah maghrib juga suatu pengalaman berharga walaupun singkat dengan turut dihadiri penduduk sekitar yang dahagakan ilmu-ilmu dan didikan Islam.

Pendidikan pondok masih relevan dan amat diperlukan bagi mendidik dan menerapkan nilai-nilai Islam yang baik yang mungkin terabai dalam sistem pendidikan persekolahan sekarang. Ia membantu melengkapkan anak-anak kita dengan pengukuhan ibadat serta amalan yang praktikal seperti solat berjemaah 5 waktu, bacaan Al Quran dan hadis, serta pembentukan nilai-nilai akhlak yang baik di samping ilmu-ilmu lain yang penting bagi menjadi seorang muslim yang sempurna.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog