iklan nuffnang

Friday, 17 February 2017

FREE VOLUNTEER PROJECT MEMBERS WANTED!

Image may contain: ocean, sky, outdoor, nature and water

FREE VOLUNTEER PROJECT MEMBERS WANTED!
How would you like to spend 3 months here this summer?
Perhentian Islands, Malaysia, is a true paradise. I volunteered here at Bubbles Dive Resort in 2014 with their Turtle Hatchery and Reef Conservation Project, and now I'm back for the whole summer! I am looking for volunteers to work with me and the turtles for a minimum of 3 months. 

Image may contain: one or more people and swimming
To volunteer is free, just pay for your flight and all else is covered, plus you can gain your PADI Divemaster qualification! Learn about these amazing creatures in the most idyllic setting, release hatchlings into the ocean and snorkel and dive beautiful reefs. In terms of traveling here and being away from home, we can help you with any questions, preparation or anything you may need while you are deciding, before you come or when you are here.

Image may contain: food

If you are available this summer for 3 months or longer from March to October and would like to consider this amazing opportunity please email turtle@bubblesdc.com for more information.

Urgently require someone to start in March. Please also share this with anyone you think might be interested.
Terima Kasih/ Thank you

Image may contain: sky, outdoor, nature and water

@FB Holly Fletcher

Jawatan Kosong yayasan Islam Terengganu 2017


yit
baru  Iklan Jawatan Kosong Yayasan Islam Terengganu
  1. Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S41
  2. Guru Sandaran Gred DC41
  3. Penolong Akauntan Gred W29
  4. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam Gred S29
  5. Penolong Pegawai Tadbir Gred N29
  6. Pembantu Khas/ Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19
  7. Pembantu Hal Ehwal Islam Gred S19
maklumat lanjut boleh klik ke laman web rasmi Yayasan Islam Terengganu

RM5000 hadiah juara pertandingan Ngail Ikan Darat pada 3 Mac 2017 di Gong Baru Kuala Terengganu


No automatic alt text available.
Pertandingan Ngail Ikan Darat pada 3 Mac 2017 jam 3.00 petang di Parit Tali Air Gong Baru, Kuala Terengganu.

Juara akan membawa pulang wang tunai Rm5,000 dan yuran penyertaan adlah Rm30 seorang dengan 100 peserta terawal akan mendapat sehelai t shirt.

Persembahan Kebudayaan hujung minggu di Pantai Batu Buruk.. sokongan anda bermakna budaya kita utuh

Image may contain: 5 people, text

PERSEMBAHAN KEBUDAYAAN HUJUNG MINGGU (SETIAP SABTU)

Masa : 9:00pm - 11:00pm
Tempat : Dataran Batu Buruk, Kuala Terengganu
Antara persembahan yang akan diadakan adalah wayang kulit, rodat, dikir barat, gamelan, serta tarian tradisional dan lagu rakyat.

Marilah bersama-sama menghidupkan suasana malam di pantai peranginan di samping menghayati persembahan kesenian yang dipersembahkan oleh badan kebudayaan dan kesenian negeri Terengganu!

Menyokong aktiviti kebudayaan adalah satu tanggungjawab bersama bagi memastikan kesinambungan dan kelestarian budaya yang berterusan dan tidak pupus ditelan zaman.

Jika bukan kita, siapa lagi yang akan menyokong kegiatan kebudayaan sebegini.

Bytes Sport Cafe Duyung Marina Resort, cafe santai dengan pemandangan malam yang damai




Image may contain: text and food

Bytes Sport Cafe , Duyung Marina Resort tempat makan yang santai dan sesuai untuk lepak dengan kawan-kawan.

Dengan skrin Tv yang besar tentu seronok tengok bola beramai-ramai dengan kawan-kawan.

Pelbagai permainan santai juga disediakan untuk anda bagi menghilangkan stress dan tekanan kerja.

#visitbeautifulterengganu2017

Thursday, 16 February 2017

Dapo Pata.. menjadi satu jenama yang semakin kukuh di Terengganu.. setelah setahun


Image may contain: one or more people, text and outdoor

Hok ditunggu tunggu doh tibe.. Progreng Kuterer Hungga Hungga denge kerjasame #PasoPata #DapoPata #UptownKontena hok macang Running Man ning.. Terhak 20 pasukang sahaje.. Peh kang peh seh.. 

Pasukang sek sek mung cari sdiri.. Sepasukang 5 orang.. Bayorang KOMITMENG sepasukang 20 riya sahaje.. Untuk wak bayorang, mitok berhubung denge PK Pasor Karat 0108001383..

 Maklumak tandingang seperti berikut:
Tareh: 17 Fekbuari 2017 (jumaak)
Mase: 8.30 malang
Tempak: DapoPata PasoPata, Pata Tok Jembal 


Hadioh: Tepak Pertame 300 riya, Kedua 200 riya, Ketiga 100 riya dang pelbagai hadioh hamper dang cabutang bertuoh.
Maknenye sakning
#ProgrengKutererHunggaHungga


Daripada : Admin KUTERER

admin: memang dalam bahasa ayau loghat Terengganu sejati

Promosi Bilik serendah RM128 semalam di Quinara Al Safir Resort sempena Visit Beautiful Terengganu 2017

No automatic alt text available.
Quinara Al Safir Resort

~We Commited Syariah Compliance & Quality Is Our Pleasure~

Sempena Tahun Melawat Terengganu, kami dari Quinara Al-Safir Resort menawarkan promosi harga bilik yang sangat menarik sepanjang tahun 2017..
Sebarang pertanyaan dan tempahan Sila hubungi pihak kami :
pejabat

09 667 4040
@
En. Ahmad Fadir Bin Samah
Ketua Jabatan
Pegawai Pemasaran & Projek
H/P @ Whatsapp :- 013 989 1305
Email :- afs_ss@yahoo.com.my
*tertakluk kepada terma & syarat

Wednesday, 15 February 2017

RM25,000 menati anda dalam Karnival Memancing Perpaduan di Marang pada 17 FEBRUARI 2017..



No automatic alt text available.

ASSALAMUALAIKUM.
BOLL SAHAJA.............!!!!!!!!!
KARNIVAL MEMANCING PERPADUAN.
KOLAM WAHEE NGAIL,KG KUBU PENGKALAN BERANGAN MARANG TERENGGANU.
ANJURAN : KRT/SRS PENGKALAN BERANGAN
TARIKH :17/02/2017 ( JUMAAT )
MASA : 03.30 PETANG - 06.30 PETANG
JUARA : RM 25,000.00
HADIAH IKAN ISTIMEWA RM900 MENANTI PARA PEMANCING.
#400 helai t-shit untuk pendaftar awal.
#pelbagai hadiah2 misteri untuk dimenangi
#20 hamper untuk cabutan btuah.
#kategori patin dan ikan tkecil pun ada..
#jika cuaca tidak mgizinkan kita tpaksa batalkan ptandingan/ sehari sebelum ptandingan.(msj/fb)


#terengganumyheritage

@Fb Kolam Wahee Ngail

Jom 'Shellout' di D Perahu Setiu, Bandar Permaisuri, Setiu, Terengganu

No automatic alt text available.

Assalamualaikum..warga fb dan pelangan Dperahu Setiu Seafood sekalian..insyaallah bulan Feb ni kita akan perkenalkan menu baru SHELLOUT DULANG pertama di terengganu yang kini mendapat sambutan hangat di cawangan kami di Dperahu Seafood Dataran Syahbandar..berasaskan seafood segar dan tanpa plastik(BPA Free)
#shellout
#shelloutdulang
#seafoodsegar
#jjcmtv3


Image may contain: food 

Image may contain: food 

Image may contain: food 

#setiupost
#terengganumyheritage
#visitbeautifulterengganu2017

Diving Packages from Tenggol Coral Resort, Dungun, Terengganu

Image may contain: cloud, ocean, sky, text, nature and water

Advance Open Water course helps to build confidence and expand your scuba diving skills through different adventure dives. You will try out different specialties while gaining experience under the supervision of your PADI Instructor. Consisting of 5 practical training dives, the PADI Advanced Open Water Diver certification allows you to dive at deeper depths of 30m.
PACKAGE INCLUDES:
- 3 days 2 nights accommodation & meals
- 2 ways of boat transfer from mainland - island - mainland
- PADI Advance Open Water Diver Manual
- Full Diving Equipment
- PADI OWSI Instructor
- PADI Advance Open Water Diver Certificated
- 5 training dive
- Free 24 months of equipment usage in Tenggol Coral Resort




Image may contain: one or more people and outdoor

Terms & Conditions :
** Promo valid till end of February 2017
** Valid check in date from 1st March - 27th October 2017
** 50% Deposit upfront payment is required upon confirmation and all payment are non-refundable.
** Promotion is subject to room availability.
Kindly contact us for further information / question.
Email : Sales@tenggol.com.my
Website : www.Tenggol.com.my
Whatsapp : +6019-6128268 / +601136054330
Or call Tel : +6019-6128268 / +60163730505

Gunung Sarut.. puncak tertinggi daerah Setiu, Terengganu... tarikan baru

Image may contain: 1 person, plant and outdoor

Gunung Sarut, Salah satu puncak tertinggi didalam daerah Setiu.. (1229mdpl). Hutan yg jarang di jejaki, memiliki flora & fauna yang masih terpelihara. Khazanah alam yang perlu dipelihara utk generasi akan datang. #visitterengganu
Foto Kredit : Ijak Kenyir

@FB visit terengganu

SMA Khairiah, Kuala Terengganu... memang awesome

Image may contain: outdoor

SMA Khairiah, di Kuala Terengganu tampil dengan dekorasi yang menabjukkan dan boleh dijadikan model malah boleh menjadi tempat untuk mereka yang gemar berselfie.

Tahniah pengurusan sekolah yang menampilkan idea segar dan baru yang memang awesome.

Image may contain: plant

Image may contain: people sitting

Image may contain: plant

Image may contain: plant, flower, tree, outdoor and nature

Image may contain: plant, tree and outdoor

Image may contain: plant, table and indoor

@FB Nur Ashikin Mohd Zuki

Makan Celup Tepung Bira Pata bersama YAB MB Terengganu ... memang sempoi

Image may contain: 36 people, people smiling, people sitting and indoor

Daripada FB Yang Amat Berhormat Menteri Besar Terengganu,

'Kebetulan saya terserempak dengan rombongan anak-anak dari Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Dato’ Haji Abbas ketika singgah solat di Masjid Kampung Penarik petang tadi. Saya ajak semua anak-anak makan di NL Celup Tepung Bira Pata yang berhampiran dengan masjid tersebut. Memang sedap ikan celup tepung situ. Akan singgah lagi nanti. InsyaAllah.'

Admin: bertuah anak-anak ini dapat berpeluang berjumpa dan bermesra dengan lebih dekat bersama YAB MB Terengganu Dato' Seri Ahmad Razif Bin Abd Rahman dan isteri serta dapat menikmati ICT atau makanan laut celup tepung di NL Celup Tepung Bira Pata di Pantai Penarik, Setiu, Terengganu.

Tempat menarik di pantai yang cantik, moga semuanya dapat peluang bisnes dan memajukan lagi industri pelancongan Setiu dan Terengganu

#terengganumyheritage
#visitbeautifulterengganu


Tuesday, 14 February 2017

Pakej Candat Sotong 2017 daripada Taman Tamadun Islam Terengganu (TTI)..

Image may contain: one or more people

Pakej Candat Sotong Taman Tamadun Islam (TTI)
🐙 Feri berlesen & berinsuran
🐙 Kemudahan feri yang selesa (berhawa dingin dan ruang terbuka)
🐙 Harga yang berpatutan
🐙 Peralatan candat disediakan
🐙 Kelengkapan keselamatan
🐙 Kemudahan parking kereta yang selamat di TTI

Nak bawa keluarga pun boleh....
Tempahan / pertanyaan hubungi kami di talian 09 627 8888

Image may contain: sky, outdoor and water

Image may contain: 4 people

@FB TTI

Monday, 6 February 2017

Saudara Ayud Besar membawa pulang RM15,000 tunai dalam pertandingan Memancing di Kolam Wahee Ngail, Marang



Image may contain: 6 people, people standing

Pertandingan Memancing yang telah di adakan di Kolam Wahee Ngail di Kg Kubu, Marang pada 3 Februari lalu telah dimenangi oleh Saudara Ayud Besar dengan tangkapan ikan keli seberat 9.365kg yang membawa tuah padanya untuk memenangi rm15,000 tunai.

Manakala tempat kedua dan ketiga membawa pulang wang tunai sebanyak RM3,000 dan RM1,500 yang dihadiri oleh lebih 1000 pemancing dari seluruh pelusuk tanahair.

Image may contain: one or more people, sky, tree, outdoor and nature

Image may contain: one or more people, tree, sky, outdoor, nature and water

FB: Kolam Wahee Ngail

#terengganumyheritage
#vivitbeautifulterengganu2017
#pertandinganmemancing

Air Buah Pior diCAFE APIT BUKE PINTU, Padang Machang, Manir Kuala Terengganu...

Image may contain: drink and food

#VIRAL! MINTA PERHATIAN !! AWOK2 SEME... JIKA NK MINUM AIR BUAH PIOR & MAKANG, KITE G KAT CAFE APIT BUKE PINTU JE DKAT PADANG MACHANG MANIR TU....SBB MEMANG SEDAP & BERBALOI G PUNG! WOOU

Image may contain: one or more people, people sitting, outdoor and indoor
.
“ Dari kda ye kecik sapa lah kda ye besar lening kite jika nk minum air buoh & makang memang kite g kat Apit buke pintu je, air buoh ye memang pior molek ah, lepas minum pale jd bioor beto sbb memang rasa buah tu pior molek,sdap weh 👍👍👍👍👍5 ⛤⛤⛤⛤⛤ kite bg!!! Makanan pun jadi pulok...memang berbaloi lah jika g pung, tempat pun selesa.
Tiap2 mlm memang kite g sokmo..jika x g memang rasa rugi je x rasa..ngiang2 d tekok ni nk rasa okmo jd! SOO PUAS HATI😍😍😍👍
~ LIANLIE- Kuala Terengganu ( manir)

Image may contain: people sitting and food
PALING ISTIMEWANYA NK KABO OYAK NING MNGKIN ANDA TRPILIH UTK MKN FREE KAT CAFE KAMI NANTI...Soo baca smpai habis ke bawah ning
.
Wowww..bia betul ning...soo anda jgn ketinggalan @ orang ganu kabo darat ulu pueh haha soo jom ramai2 makan kat Apit buke pintu, Sbb lame doh orang kabo oyak.. sapa artis2, datooo2 pun mang slalu lepak sni...Lg2 kami memang dah jadi bualan buah mulut orang sekian lame dohh...hhmmhhh sudoh smestinya pilihan terbaik anda lah blh jumpe kat sining ea! T yg penting skali opkos SEDAP! Yg best lagi sbb tiap bulan mmang kita akan pilih pmenang. Hiks nk tahu cara macm mana nak mkn free?? Baca smpai bawah.
====================
.
Image may contain: food.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
NAPE SPECIAL KAT APIT BUKE PINTU NING??
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
.
(+) NOK MKN MAT SALLEH MCM KAT EROPAH DOK? LAA MCM WESTERN TERN TERN TU LAH..!
Opskoss lah kan...soo yg paling kami rekemen kan anda cuba rasa deh...soo try ah mkn Chiken chop black paper yg kami wak tuh...Yeaahh sdap2..ala2 Eropah gitu..x yah g luar3 negara ngat2 ah jom makan cafe kami doh lah hbs cerita! Jimat pitih...jimat masa...jimat tenaga...rasa pun sdap hehe...rasa sekali nok makan okmo okeh!
(+) 15 JENIS AIR BUOH PIOR & BLH BIOR PALE JIKA MINUM & NADI SAPA BLH BERETI WEH!
Air buah kami wak ni bkn sekadar orang kabo oyak air buah deh yg biasa2 tu..laa tu bkn!!
Air buah kami wak ning kami wak mcm kami nk minum diri, bia puas hati jika rasa...hoo gtu deh, rasa buoh tu pior molek kami buh buah bnyok, baru orang minum tu rasa puas hati..hok mari dahage ketik2 tu hilang lalu dahage..hoo gtu..baru dap ork..! Soo bawah ning jenis2 yg kami sediakan:-
1-ANGGUR
2-MEMPELAM
3-EPAL
4-OREN
5-KIWI
6-TIMUN CINE
7-NANGKA
8-TIMUN SUSU
9-CARROT
10-NAGA
11-NENAS
12-LAICI
13-ASAM BOYY
14-DURIAN BELANDA
15-JAMBU BATU
.

(+)
NASI GORENG AYAM TERBANG!
Bla anda makan perghhh...Mmg dakyoh g ke HAWAI doh lah weh haha.. sbb rasa cam kat HAWAII beb, sbb kita hidang nasi tu jika tengok pun dah menyelera dooh apatoh lagi jika makan kan hehe
.
(+) SUASANA KAMPUNG
Ni mmg LIMITED~ Siapa cepat, dia dapat tempat! Sentiasa penuh okmo orang, boleh tengok dalam gambar kami post...jika dok napok mari tengok diri ah senang baru real orang kate...ye dok? Hihi
.
(+)CHAR KUEW TIAW PENANG YG POWER
Penang staill! Rasa sekali memang nk mkn sokmo d mulut tuh! Tp ni bkn penang mari deh...ni Apit buke pintu wak mari deh..sbb sos kicap tu kite proses sendiri buat... bkn beli kat mane2 mcm orang lain, sbb kita nok bile orang mkn tu rasa puas hati mcm kita buat hehe..
Power rase kuew tiaw ngan kuah tu mari orang oyak..ngan udangnya wouuu... jika tambah lada jeruk woh memang osemmm! DAP NGAT neleh air liur nok makang okmo rase hehe
.
(+) TEPI JALAN JER..
Lokasi kda senang peh je..x sesatnya jika mari, parking pun bnyok tepi2 jln tuh.. Mmg kalau mari tuh x yah susah2 mikir bab nok letok mane jet2 yg anda bowok tu...
Image may contain: food
.
(+) MAGGIE UDANG GALOH!
Owoh jika sebut maggie je memang dap ork..nok2 jika mkn buh lada, bia pedas tu marii orang kate.. pastu pecoh telur wak separuh masok.. pastu buh udang galoh...wohhh dap ah rassa blh tdoo lena hihi, maggie memang peberet anak muda sapa ke tua oranf makang haha..try cuba deh
.
(+) LIMITED EDITION! MALAM SHJ BLH MKN
Kami start bisnes lepas solat magrib....kul 8 gtu...pastu petang2 awok kite mari kul 5 ye kemas2 kda dulu & sedia hok nok jual mlm..soo ptg2 jika nok minum air buah tu blh je nk mari pong.. kul 2 pagi baru kami tpp ye..soo dari jam 8mlm sapa kul 2pagi shj deh awok2..ingt tuh!
.
Image may contain: food

Image may contain: food
====================
PERRRHATIAN!!! OK BACE MOLEK
MANE LOKASI NING?? ☟☟☟☟OK TUHHH
😙😙😙
Kampung padang Machang (MANIR)
Kuala Terengganu, tepi surau..dekat simpang 3!!!!
Cari sapa jupe deh...mudoh je.
Masa Operasi :
8.00mlm ( lepas waktu magrib) - 2.00pagi shj awok2!
No Tel :
017_9599936-iwan
========================
RULES NAK JOIN CONTEST:
========================
Admin akan pilih pemenang secara random, bila admin kata 'TAMAT'. Hahhh time tu boleh lah uolls ajak family makan kat APIT BUKE PINTU NI...hihihiii.
.
SENANG JA RULES DIA:
1.'LIKE' post ni.
2.Komen "'APIT BUKE PINTU BEST BEB!" kt post ni.
3.SHARE post ni.
NOTA :
(+)Takda had utk KOMEN sebanyak mana.
So tunggu apa lagi?Jom belanja family uolls makan kat kami ok.

@FB Apit Buke Pintu

#terengganumyheritage
#visitbeautifulterengganu2017
#KUTERER

nuffanng advert

lazada advt

cj.com affiliate

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shopping @ ZALORA my

Entry Popular patut tengok

My Blog List

kongsi blog