iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 29 October 2011

Nasi Berlauk Kuala Besut... mengancam

Inilah Nasi Berlauk Kedai Pak Su Jak Kuala Besut
Kedai Nasi Berlauk Pak Su Jak berhampiran dengan jambatan Kuala Besut memang terkenal dikalangan warga tempatan sejak dahulu.

Kedai ini turut dikunjungi pelbagai bangsa untuk menikmati selera masakan Terengganu

Setiap pagi, ia menjadi destinasi tetap untuk mengalas perut terutama para nelayan sebelum turun ke laut mencari rezeki. Kini ia sentiasa mendapat sambutan penduduk di daerah Besut untuk mereka yang gemarkan nasi berlauk.

Nasi berlauk di sini dibuat daripada ikan aya atau tongkol dan di makan bersama sambal belacan dan berulam timun batang atau mentimun. Gulai telur juga menjadi pilihan untuk di makan bersama. Adunan dan aroma rempah gulainya membuatkan ia menjadi rebutan dan pilihan untuk sarapan pagi.

Selain itu, turut djual di sini adalah nasi kerabu, nasi minyak, pulut panggang dan bermacam-macam lagi pilihan. Apapun yang ,menjadi tarikan istimewa adalah Nasi Berlauk Gulai Ikan Aya.

Lokasinya jika anda dari Kg Raja adalah di sebelah kanan sebelum menaiki jambatan Kuala Besut. Dan jika anda berkunjung ke Kuala Besut ataupun dalam perjalanan ke Jeti Kuala Besut untuk ke Pulau Perhentian , anda patut singgah di sini untuk bersarapan ala Terengganu dengan resepi masakan tempatan.

1 comment:

Cikrosecute said...

pernah singgah sini...kebetulan dari Kampung Langkap nak Balik Ke perak singgah kedai tue...Cik hubby kita pun cakap sedap!!! Dah berair air mulut nie...

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog