iklan nuffnang

Thursday, 7 February 2013

Maggie Ketam 1/2 kilo..

Inilah hasil Maggie Ketam Resepi Bapak

Pada suatu hari, anak-anak sibuk nak makan Maggie Ketam. Nak bawa ke kedai belum sempat. Apabila permintaan anak-anak tak dapat ditunaikan, rasa macam tak seronok pula.

Kebetulan pula dua tiga hari kemudian, ada kawan menawarkan ketam segar dari laut. Katanya ketam hasil memukat dengan harga yang mengejutkan RM10 sekilo. Apalagi, inilah peluang blogger nak memasak Maggie Ketam untuk anak-anak.
ketam rebus bersama serai dan bawang putih

Hasilnya hampir 1/2 kila ketam dapat disemadikan bersama Maggie untuk santapan makan malam.

Seronok tengok anak-anak makan, macam-macam kerenah walaupun bersepah dengan jejari ketam. Kira tertunai hajat anak-anak nak makan Maggie Ketam. Apapun bapak jugak yang kena habiskan ketam ketam itu terutama bahagian jari dan sepit.

Kira puas hati makan ketam, manakal ketam yang selebihnya pula direbus bersama serai dan bawang putih.

4 comments:

Noor Mala Shahar said...

sedapnya masakan ketam ni

terengganulegend said...

homemade resepi untuk anak-anak.. resepi bapak... hehe

Nieyxzha Hassan said...

sedapnye...banyak pulak tu letak ketam..slurp!

terengganulegend said...

baru puashati makan... alang-alang makan,kebetulan dapat ketam murah RM10 je sekilo

nuffanng advert

lazada advt

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shopping @ ZALORA my

My Blog List

kongsi blog