iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Friday 12 April 2013

Makan CHIM CHUM di Kota Bharu, Kelantan... steamboat + BBQ... best



Kali ini blogger ingin berkongsi tentang makan CHIM CHUM yang enak di D MINA Kota Bharu, Kelantan. Ia menjanjikan sedikit kelainan berbanding steamboat kerana ia adalah gabungan masakan steamboat dan BBQ. Lagipun menu dan pilihan bahan mentahnya juga banyak.

suasana restoran yang menarik bercahaya di waktu malam
Selain itu, pakej juga disediakan dengan pilihan nasi, mee goreng, somtam, pelbagai jenis pencuci mulut seperti pengat dan bubur dan juga aiskrim. Memang seronok jika makan ramai-ramai. Ambillah setakat yang diingini. Apapun janganlah sampai membazir. Ia amalan yang tidak baik.


Blogger dan keluarga telah mencuba Chim Chum ini di D Mina Restoran , jalan Pengkalan Chepa. Seronok tengok anak-anak makan dengan mencuba untuk merebus dan membakar sendiri apa yang di ambil Ada yang cuba belajar pegang 'chopstick'. Kesempatan ini adalah luang yang terbaik untuk mengeratkan kemesraan keluarga sekian saban harisibuk dengan agenda masing-masing.

Masakan chim chum ini adalah sebenarnya popular di Thailand dan di bawa masuk ke Malaysia. Blogger pernah mencubanya di Bangkok di sebuah restoran Muslim di sana.

Ia menjanjikan suasana makan yang santai sambil bersembang. Keadaan begitulah yang menyeronokkan. jangan lupa anda patut mencubanya. Lagipun harganya tak mahal. Untuk dewasa dalam Rm16.90 seorang dan kanak-kanak RM11.00 seorang.



Di mana boleh cari restoran ini :-
Restorans ini terletak di jalan pengkalan chepa , dekat jalan masuk ke taman sabariah.
Bagi yang ingin membuat tempahan boleh menghubungi nombor telefon ini 09-7963423/012-9211553




No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog