iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Tuesday 22 November 2011

Kari Kepala Ikan Sg Tarom Setiu.. memang sedap... terangkat



Kari Kepala Ikan Merah... mengancam
Kali ini blogger ingin berkongsi tentang tempat makan yang enak di Setiu. Destinasi kali ini adalah Warung Kari Kepala Ikan di Sungai Tarom, Setiu. Ia terletak berhadapan dengan padang bola Sungai Tarom Setiu. Jika anda dari Kuala Terengganu adalah selepas Hospital Setiu dan jika anda dari Jerteh atau Kota Bharu adalah selepas melalui Bandar Permaisuri.

Kari Kepala Ikan di sini adalah dari kepala ikan tenggiri atau ikan merah. Blogger telah memilih kepala ikan merah. Memang besar kepalanya kira-kira dekat 1 kg. Dan rasanya memang enak di makan bersama nasi panas bersama acar jelatah dan papadom.

Makan dengan nasi panas .. menyelerakan
Kari kepala ikan yang dimasak bersama terung serta kacang bendi memang sedap dan menyelerakan. Penangan kepala ikan ini memang hebat.

Harga bagi kepala ikan besar bersama 2 nasi putih bersama acar dan papadom serta air adalah RM35.00. Jika dibandingkan dengan harga ikan yang mahal sekarang ia di kira berpatutan.

Bagi yang tak suka kepala, juga di sediakan kari ikan bahagian isi dengan set RM5.00/ seorang. Apa yang pasti ikan memang segar dan rasa manisnya.

Jom singgah jika anda sampai ke Bandar Permaisuri untuk mencuba keenakan Kari Kepala Ikan Setiu.

Resepi masakan kari yang istimewa


1 comment:

nieja said...

memang terbaekkk..
selalu makan sini

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog