iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 5 May 2012

Sambutan Hari Perhutanan Sedunia Peringkat Negeri Terengganu 2012 di Agro Resort, Setiu, Terengganu

Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Terengganu,Tuan Haji Azmi Bin Nordin menanam pokok sebagai perasmian Sambutan Hari Perhutanan Sedunia peringkat Negeri Terengganu

Pada hari ini 5 Mei 2012, telah di adakan Sambutan Hari Perhutanan Sedunia peringkat Negeri Terengganu oleh Jabatan Perhutanan Negeri Terengganu di Peladang Setiu Agro Resort, Setiu, Terengganu.

Program ini telah dirasmikan oleh Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Terengganu iaitu Tuan Haji  Azmi Bin Nordin dan turut dihadiri oleh semua anggota jabatan seluruh negeri.
Pengurus Besar Agro Resort, Tuan Haji Nik Wan Bin Mustaffa turut sama menyumbang tenaga menanam pokok sempena majlis

Sempenan dengan sambutan ini, lebih daripada 300 anak pokok hutan terutama spesis yang semakin pupus  serta yang menjadi khazanah negara seperti Karas, Damar, Kecupu, Cengal dan bermacam-macam lagi telah ditanam sebagai simbol menghargai dan menjaga warisankhazanah hutan kita.
Penolong Pengarah, Puan Norzalyta juga turut sama-sama menanam pokok bagi memulihara warisan hutan kita.

Blogger turut sama berpeluang menanam pokok sebagai kenang-kenangan sempena sambutan Hari Perhutanan Sedunia.


Bersempena dengan sambutan Hari Perhutanan ini juga, telah diadakan sambutan Hari Keluarga Jabatan Perhutanan Negeri Terengganu yang telah diadakan pada waktu dan hari yang sama. Ianya telah dimeriahkan dengan pelbagai acara seperti sukaneka, bintang karaoke, pertandingan memancing, cabutan bertuah dengan pelbagai hadiah lumayan dan menarik serta diserikan dengan acara kemuncak iaitu tarik tali antara zon.
















Program ini bukan sahaja dapat menceriakan anak-anak dan kanak yang turut dihiburkan dengan aksi badut, malah dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan antara kakitangan jabatan dan silaturahim.
wajah riang kanak-kanak bersama badut


No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog