iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 6 April 2013

Makan Gulai Siput dan Nasi Ulam Budu di Kg Raja... kecur air liur

Pasti berselera dengan lauk begini

Setiap kali buat entry pasal makan-makan pasti kecur air liur, apatah lagi bila menaip ketika perut tengah lapar. Selepas edit gambar tentang makan nasi ulam budu di Kg Raja Besut, idea untuk menaip terus datang. Terutama selepas melihat gambar ulam-ulaman bersama budu, gulai siput, sayur cendawan dan macam-acam lagi.

Sedap gulai siput ni.

Lama dah tak makan kat kedai ni yang sentiasa menyediakan pelbagai lauk tradisional serta ulam-laman yang menarik dan unik seperti kunyit muda, terung kecil, daun pegaga, celur jantung pisang dan macam-macam lagi.

Besar udang dan segar, udang okel

Lokasi kedai terletak di jalan menuju ke jambatan untuk ke Kg Tok Sabuh. Jika anda dari Jerteh, tiba di lampu isyarat Kg Raja, ambil kiri dan kedai adalah disebelah kiri, kira-kira 200m daripada simpang.

Macam-macam lauk ada di sini, semuanya lauk kampung dari Gulai Ayam Kampung, Gulai Itik, Asam Pedas Tempoyak dan macam-macam.

Budu cecah ulam dan ikan tawar.. mana tak tambah nasi

Apalagi kalau pekena nasi dengan budu, tak sah kalau tak tambah nasi. Sapa yang lalu kat sini boleh singgah, memang tidak mengecewakan anda.

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog