iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Friday 10 October 2014

Delegasi Terengganu ke Let's Go Malaysia di Medan, Indonesia


Seramai 13 agensi terdiri daripada 8 hotel dan resort serta 5 agensi pelancongan dan pegawai SUK Terengganu dan KETENGAH telah mengikuti Program Travel Mart Let's Go Malaysia di Medan, Indonesia pada 2 hingga 4 Oktober 2014. Program ini telah di anjurkan oleh Syarikat penerbangan YOU Wings iaitu rakan penerbangan Sriwijaya Air .





Ia di adakan sempena 2 penerbangan terus antarabangsa oleh YOU Wings iaitu daripada MEDAN ke KUALA TERENGGANU dan MEDAN ke IPOH pada November ini. Ia merupakan satu peluang yang hebat dalam meneroka potensi pelancongan dan perniagaan di antara ketiga-tiga destinasi tersebut.





Program ini telah dapat menarik ramai hadirin yang terdiri daripada pengusaha agensi pelancongan di Medan untuk hadir dan mendapatkan maklumat mengenai pelancongan negeri Terengganu dan Perak.



Majlis ini juga turut di hadiri oleh Pengerusi YOU Wings iaitu Dato' Hakim Hamidi, Pengerusi ASITAS Sumatera Utara, Bapak Solahudin Nasution Ghani, Consul General Malaysia, Ahmad Rozian Abd Ghani serta Encik Ftahil Abd Ghani, Pengurus Promosi Tourism Terengganu.

Bersama Dato' Hakim Hamidi, Pengerusi YOU Wings

Bersama CEO YOU Wings, Daniel Lee



Delegasi dari Terengganu dan Perak ini turut dibawa oleh pihak penganjur YOU Wings ke beberapa tempat menarik di Kota Medan seperti Istana Maimun, Pasarikan, Pesta Durian di Ucop Durian serta menikmati keunikan kota Medan.

Dengan adanya penerbangan terus daripada Kuala Terengganu dan Ipoh ke Medan akan meningkatkan lagi aliran pelancong dan pengunjung ke ketiga-tiga bandaraya tersebut dalam memajukan industri pelancongan masing-masing.

Delegasi Medan juga dijangka akan mengunjungi Kuala Terengganu pada 10 hingga 13 Oktober ini bagi mengenali negeri Terengganu dengan lebih dekat lagi.

Terima kasih YOU Wings www.youwings.com

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog