iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Monday 13 October 2014

Gulai Lemak Ikan Haruan bersama daun kadok memang menyelerakan.. di Kg Bukit Yong



Menikmati nasi bersama ulam-ulaman dan budu adalah suatu kemestian bagi orang Pantai Timur terutama Kelantan dan Terengganu. Apatah lagi ditambah dengan keenakan Gulai Lemak Ikan Haruan serta ikan bakar samada secara tawar atau garam dan kunyit.

Lauk-lauk sebegini sememangnya amat menambat selera warga kampung sejak dahulu lagi berbanding menikmati lauk-lauk mewah seperti udang, sotong, ikan tenggiri, ikan merah dan sebagainya.



Keenakan lauk kampung ini memang mengenyangkan perut apath lagi disantap secara beramai-ramai. Alamak tak cukup nasi seperiuk dibuatnya.

Inilah yang admin ingin bawa keenakan lauk kampung terutama gulai lemak ikan haruan yang dimasak bersama daun kadok memang menambat selera dan berkhasiat.



Kedai makan yang terletak di Kg Bukit Yong di sempadan Kelantan- Terengganu ini sentiasa menggamit pelanggan dengan lauk sebegini termasuk Gulai Siput Sedut, Ikan Darat Goreng, Kulat Sisir Goreng dan macam-macam lagi.

Percubaan admin untuk mencuba selera di gerai yang hujung sekali tidak menghampakan. Makan sekeluarga 4 orang dalam RM37.00 boleh dikira berpatutan.



Kedai ini terletak di sebelah kiri jalan jika anda daripada Bandar Jerteh menghala ke Pasir Puteh. Destinasi makan tengahari yang patut dicuba.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog