iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 10 July 2010

Masjid Guntung Luar, Setiu... kini hentian pengunjung



Kg Guntung Luar, Setiu kini menjadi pilihan pengunjung untuk berhenti rehat terutama Masjid Kg Guntung Luar di samping menunaikan ibadat yang wajib. Keadaan dan suasana masjid yang nyaman serta kemudahan tandas yang sentiasa bersih menjadi pilihan pengunjung.

Bersebelahan masjid ini juga terdapat Sungai Guntung di mana airnya mengalir jernih. Juga terdapat jambatan gantung di mana kita dapat menikmati pemandangan sungai dan suasana pekan Guntung dari sini.

Apa yang istimewa di Pekan Guntung ini adalah Nasi Pagi Gulai Ayam Kampung dan Itik. Terdapat beberapa kedai yang menyediakan juadah yang istimewa ini. Yang paling popular adalah Kedai Haji Ya Ayam Kampung yang terletak tidak jauh dari simpang Guntung menuju ke Kg Guntung Dalam/ Kg Saujana.

Ia sentiasa menjadi pilihan pengunjung terutama pegawai-pegawai kerajaan dari Bandar Permaisuri serta Kuala Terengganu dan Kota Bharu.

Juga terdapat kedai yang menyediakan masakan tradisional lain seperti nasi kerabu istimewa di sepanjang jalan di Kg Guntung Luar ini.

Jika anda melalui jalan ini, jangan lupa, terdapat keistimewaan yang tersembunyi di sini. Sekali dapat pasti anda akan datang lagi.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog