iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Tuesday 11 December 2012

Bangi Kopitiam, Gaya retro klasik yang menarik


Bangi Kopitiam yang terletak di Bandar Baru Bangi, Selangor sentiasa menggamit pengunjung untuk berkunjung semula ke sini.

Kopitiam dengan gaya retro klasik yang diusahakan oleh pemuzik kumpulan rock terkenal tanahair  SEARCH iaitu Kid bersama rakan niaganya sentiasa mendapat tumpuan pelanggan yang menjadi pelanggan tetap.


Dengan dekorasi alat muzik lama, serta beberapa peralatan lama menjadi wardrope yang menarik.

Apa yang paling mencuri perhatian adalah sekeping gambar lama yang besar yang unik dan mempunyai nostalgianya yang tersendiri. Ia melambangkan suasana kedai kopi yang muhibbah dan harmoni. Mungkin itulah hasrat Bangi Kopitiam ini.

Bagi blogger, kunjungan kali ini memilih Mee Udang dan telur omega 1/2 masak sebagai makan malam bersama Kopi Gelas yang kaw!.

Bagi warga kota dan bandar, kedai berkonsepkan sebegini adalah tempat yang sesuai untuk melepaskan serta meredakan ketegangan kerja sambil bersembang dengan kawan-kawan selain menjamu selera dengan suasana yang santai. Soal harga bukan menjadi halangan, apa yang penting ia selesa, bersih dan berpatutan.

Sebenarnya banyak sekali menu atau masakan Melayu yang boleh diketengahkan dalam kedai berkonsepkan sebegini, apatah lagi masakan Pantai Timur yang mempunyai keunikannya yang tersendiri. Banyak kuih-muih retro serta menu kampung yang berpotensi menjengah kedai di kota. Apa yang penting idea kreatif dan inovatif.

Jauh berjalan luas pandangan, lapangkan fikiran.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog