iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Thursday 6 December 2012

Seminar Kebangsaan Agro Pelancongan 2012, Kuala Lumpur


Seminar Kebangsaan Agro Pelancongan 2012 yang di adakan pada 1 Disember 2012 sempena dengan pameran MAHA 2012 di Palm Garden Resort, Kuala Lumpur bakal menentukan hala tuju dan penerokaan baru dalam industri pelancongan di Malaysia.

Menurut Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian dan Asas Tani, Dato' Hashim Abdullah, MAHA 2012 itu sendiri adalah produk Agro Pelancongan dan akan menjadi model produk Agrotourism.

Produk agropelancongan di negara ini sememangnya mempunyai potensi yang amat besar dalam industri pelancongan yang mampu menjana pendapatan yang lumayan kepada negara.

Apa yang penting adalah kita perlu fokus untuk meningkatkan kemudahan dan perkhidmatan supaya lebih mesra pelanggan serta mampu memberi kepuasan kepada pelancong dan pengunjung, kata beliau lagi.

Beliau turut merasmikan seminar tersebut dan seterusnya melancarkan penubuhan Persatuan Agro Pelancongan Malaysia (Agro Tour) bagi menggiatkan lagi aktiviti dan produk agro pelancongan di negara ini.

Seminar tersebut telah di hadiri oleh lebih 120 orang peserta dari seluruh negara yang terdiri daripada pelbagai latar belakang yang berkaitan dengan agro pelancongan.

Sebanyak 13 kertas kerja telah dibentangkan oleh penceramah yang dijemput khas bagi membincang, serta membahas dan berkongsi pengalaman dalam agro pelancongan.

Seminar ini juga akan diadakan setiap tahun bersempena dengan pameran MAHA yang mendapat sambutan cukup hangat dengan kunjungan melebihi 3 juta orang.


No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog