iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Friday 28 June 2013

TMT 2013 perlukan usahasama semua orang- Ketua Sekretariat TMT 2013


Pada 26 Jun 2013, sewaktu berurusan di Wisma Darul Iman, admin berkesempatan untuk berjumpa dengan Ketua Sekretariat Tahun Melawat Terengganu 2013, Encik Ahmad Fathil Bin Abd Ghani. Lama benar tidak bersua muka dengan beliau yang sebelum ini ke negeri Perak untuk menggerakkan Tahun Melawat Perak 2012.

Sekadar bertanya khabar tentang perkembangan Tahun Melawat Terengganu 2013 dan senario pelancongan semasa dan admin diberitahu jumlah pengunjung ke Terengganu meningkat terutama pada bulan Mei 2013.

Banyak sekali program dan promosi dirangka dan dilaksanakan dalam menjayakan TMT 2013 antaranya iklan yang agresif di luar Terengganu seperti di LPT, lapangan terbang serta majalah seperti Gaya Travel dan Santai.

Begitu juga dengan sokongan kepada program-program peringkat kebangsaan yang berlangsung di negeri Terengganu selain program yang sememangnya di rancang awal sejak tahun lepas lagi.

Banyak lagi program katany perlu di laksanakan yang memerlukan kerjasama pihak ketiga samada persatuan yang terlibat dengan industri pelancongan dan sebagainya bagi menjayakan lagi TMT2013.

Sejam masa bersembang dengan beliau cukup sekejap sahaja rasanya. Beliau begitu serius dalam menjayakan misi TMT2013 sehinggakan 'proof reading' untuk periklanan pun dilakukannya sendiri agar mencapai maksud yang diingini.

Bagi admin, usaha yang luar biasa insyaallah akan menghasilkan 'result' yang luar biasa juga. Dalam perjalanan pulang ke Setiu, bermacam-macam isu dan perkara yang bermain difikiran admin dalam mencari cetusan idea dan gerakan memajukan pelancongan di negeri Terengganu. Dengan majunya pelancongan, ia akan memberi peluang kepada lebih ramai orang dan rakyat Terengganu meraih rezeki hasil kedatangan orang luar dan pelancong ke negeri cantik Terengganu.

Begitu juga usaha admin mewujudkan blog ini juga dengan niat agar ianya memberi cetusan dan sokongan kepada industri pelancongan dalam kapasiti kecil admin yang tak seberapa. Sekurang-kurangnya orang boleh merujuk tempat-tempat atau warung, restoran yang telah admin kunjungi sebagai membantu usahawan kecil di Terengganu.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog