iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Wednesday 17 October 2018

Nasi Lemak Ikan Aya dan Air Jagung Kedai Lias depan KTS Kuala Terengganu... makan bersama memori


Image may contain: food

Kedai Nasi Lemak Lias berhaadapan dengan Kuala Terengganu Specialist Hospital dan bersebelahan Permai Hotel Kuala Terengganu sentiasa menggamit kenangan zaman persekolahan di SMA Sultan Zainal Abidin (Atas) Batu Buruk, Kuala Tetengganu.

Apa yang istimewa? Nasi Lemak Ikan Aya dan Air Jagung. Menu dari sejak zaman sekolah bermula 1989 sehingga mennggalkan sekolah pada 1993 masih boleh dinikmati sehingga hari ini.

Makan disini dengan sendiri mengembalikan kenangan dan memori zaman persekolahan dengan bermacam-macam ragam antaranya sanggup panjat pagar waktu malam untuk beli nasi lemak, dikejar warden dan macam-macam lagi. Trick profesional juga digunakan seperti beli siap-siap nasi lemak dan teh peng sebungkus untuk pengawal.

Kedai lias ni selain nasi lemak juga menjual laksa dan laksam serta laksa kuah merah atau laksa Terengganu selain nasi dagang.Sekarang turut menjual masakan panas bagi memenuhi permintaan pelanggan yang sentiasa berubah.

Makan bersama kenangan dan memori adalah suatu nikmat yang tidak dapat dibeli di mana=mana pun. Ia mengembalikan nostalgia dan memori kita dalam menelusuri perjalanan hidup sehingga menjadi seperti apa yang ada hari ini.

No automatic alt text available.

Image may contain: one or more people, people standing and outdoor

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog