iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Thursday 10 May 2012

Sup Herba Tongkat Ali, Ginseng ala Cina di Kg Bukit Bayas, Kuala Terengganu.. memang power

kombinasi pilihan yang mantap... berpeluh
Destinasi pilihan blogger untuk makan tengahari walaupun jam dah menunjukkan 6.00 petang adalah restoran yang menyajikan Sup Herba istime iaitu Restoran Hijrah Oasis, Kg Bkt Bayas, Kuala Terengganu.

Sup herba yang di adun unik bersama tongkat ali, ginseng serta bermacam herba terpilih, rasa berbeza dan enak dan pasti berpeluh


Di antara yang istimewa dan special di sini adalah Sup Daging herba yang di masak bersama tongkat ali, ginseng dan ramuan herba pilihan. Ia dimasak secara masakan Cina. Lagipun tuan punya restoran ini adalah Cina Muslim. Memang berbeza rasa dan teksturnya daripada sup yang biasa kita makan kat warung atau restoran.

Blogger juga memilih Sup Herba ini bersama Nasi Goreng Daging Bakar bersama sos lada hitam dan Kopi Arab yang di adun sendiri. Rasa kopi ini juga unik dan enak dan ada rasa habbatussauda' yang memang berkhasiat.
Nasi Goreng Daging Bakar dengan sos lada hitam

Banyak pilihan juga di sini samada nasi ayam bakar, nasi daging bakar, masakan ala barat serta macam-macam lagi.

Air atau minuman di sini juga menarik, selain kopi arab tadi turut dijualm teh cina, teh bunga, air rebusan tongkat ali, Nescafe Tongkat ali dan macam-macam lagi.

Katanya waktu paling popular untuk kedai ini adalah 'malam Jumaat', mungkin selepas minum dan makan sup herba dapat memanaskan badan dan berpeluh serta menyihatkan badan. Apapun kalau anda nak tahu rasa dan kesannya kena datanglah sendiri mencuba dan  nikmati khasita herbanya.

Lokasi nya jika anda dari Kuala Ibai boleh masuk ke simpang menuju ke Sg Derhaka atau Kg Tok Molor dan ambil kanan dan kanan sekali lagi menuju ke Bukit Besar, dari simpang itu lebih kurang 200 meter di sebelah kanan anda terletaknya kedai tersebut.

Dan jika anda dari Bandar Kuala Terengganu, anda boleh melalui jalan Bukit Besar  dan sebelum simpang ke Tok Molor/ Sg Derhaka/ Kubang Ikan, ia di sebelah kiri anda. Manakala jika anda melalui jalan Pasir Panjang, tiba di  simpang ke Tok Molor /Sg derhaka/ K Ibai/ Kubang Ikan, terus ke hadapan kira-kira 200 meter dan ia di sebelah kanan anda.



1 comment:

nan said...

kita share post ni kat fb kita https://www.facebook.com/homestay6HM

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog