iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Thursday 20 September 2012

Sesuatu yang kita perlu belajar untuk memartabatkan masakan tradisi Melayu Terengganu ke peringkat Global- Pengalaman di Bumbu Rasa, Alamanda Putrajaya

susunan lauknya cukup menarik

Peluang makan di restoran ternama adalah sesuatu yang sukar untuk dilepaskan.  Restoran Bumbu Rasa di Alamanda Putrajaya adalah destinasi tujuan. Restoran dengan resepi masakan padang memang cantik dan ekslusif sekali. Sekaligus ia mengangkat martabat masakan padang Indonesia.

Apabila berada  di restoran ini rasa cukup kagum dengan suasana, susunan dekorasi, layanan kakitangannya membuatkan kita dilayan bagaikan raja.

Jika dinilai dari segi rasa, ia biasa-biasa sahaja, tetapi apabila ia diletak ditempat yang sepatutnya, semua makanan di sini menjadi ekslusif dan menarik.

Disinilah blogger ingin berkongsi bagaimana masakan Terengganu dan pantai timur harus diangkat supaya ia berada setaraf dengan maakan di restoran ini, dan jika dibandingkan dari segi rasa, memang jauh masakan Terengganu dan Kelantan lebih sedap. Cuma kita mahu status masakan timur ini mesti ada dan berada dalam kelasnya yang tersendiri untuk dinikmati oleh dunia.

Bagi sesetengah orang, harga bukan ukuran tetapi kepuasan yang di cari. Dan makan di Bumbu Rasa ini memang mahal kerana dua orang makan mencecah RM80.00 berbanding jika di makan di restoran biasa dalam RM20 hingga RM30. Tetapi ia sepadan dengan nilai ekslusifnya.

Bagi blogger masakan Tradisional Terengganu pasti ada tempatnya jika ia diangkat bertaraf global begini. Dengan Ketupat Sotong, masakan Asam Pedas Terengganu, Nasi Dagang, Kuih-muih yang unik dan macam-macam lagi pasti menggamit selera dunia.
Memang menarik apabila lauk-pauk disusun sebegini bagaikan di hotel 5 bintang


Ikan TalapiaGoreng disusun indah

Pelbagai pilihan menu yang menarik

Dekorasi restoran yang menawan


Anda dilayan bagaikan vip di sini

1 comment:

MalizaMah said...

makan2 ni best.. lagi kalau palting nya mengodakan. haaaaaaa

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog