iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 20 October 2012

Makan Malam di Atas Bot Penambang 'Susur Sungai Terengganu'.. anda patut mencubanya

Bot Penambang 'Terengganu River Cruise'

Jemputan daripada Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu (PPNT) untuk makan malam di atas bot 'Terengganu River Cruise' sesuatu yang sukar dilepaskan.

Turut bersama dalam majlis ini adalah rakan-rakan media seperti BERNAMA, Unit Komunikasi SUK Terengganu, MANIS FM, Pengarah Kementerian Pelancongan Negeri Terengganu, Ketua Sekretariat Tahun Melawat Terengganu 2013, pengusaha pelancongan, Tourism Malaysia serta blogger.
Penerangan oleh Pengerusi PPNT, Wan Sufian Dato Wan Ishak

Rakan media dan tetamu yang hadir

Rasa seronok apabila sekali sekala bersama dan bertukar pandangan terutama dalam hal ehwal industri pelancongan di negeri Terengganu. Apa yang istimewa adalah masa bersama ini diraikan dalam majlis makan malam istimewa di atas bot penambang yang kini telah dinaik taraf sebagai bot pelancong untuk menyusuri Sungai Terengganu.

Sup Krim Cendawan yang enak antara menu santapan dalam Makan Malam atas bot
Pada majlis ini blogger dijamu dengan menu ala western yang sedap dengan Sup Krim Cendawan serta Stik Kambing dan Ayam dengan Sos Lada Hitam , air pula adalah air nira Kelapa. Juga menu ala BBQ yang enak untuk para tetamu.

Sesekali di jamu ala western, best juga

Walaupun tidak sebesar bot seperti di Sungai Nil, tetapi ia tetap menggamit keistimewaan yang tersendiri apatah lagi ia adalah bot tradisional Terengganu yang menjadi nadi pengangkutan utama suatu ketika dahulu dan kini terutama kepada penduduk di Pulau Duyung dan Seberang Takir.

 'Susur Sungai Dengan Bot Tradisional' atau 'River Cruise' ini adalah satu inisiatif PPNT bagi mengembalikan nostalgia budaya Terengganu serta menikmati keindahan malam Kuala Terengganu Bandaraya Warisan Pesisir Air.
Para tetamu sedang menjamu selera



Pakej 'Susur Sungai' adalah bermula RM15.00 seorang bagi dewasa dan RM10.00 bagi kanak-kanak (8 hingga 12 tahun). Manakala pakej 'Makan Malam Di Atas Bot' bermula RM60.00 seorang bagi dewasa dan RM40.00 bagi kanak-kanak. Menu pilihan adalah samada masakan barat, masakan Melayu, BBQ dan ianya boleh dirunding mengikut keperluan pelanggan.Ia beroperasi setiap hari bermula jam 5.00 petang sehingga jam 11.00 malam.

suasana makan malam di atas bot penambang...
Menikmati panorama malam di sepanjang Sungai Terengganu ini adalah suatu yang mengasyikkan. Keindahan Kuala Terengganu Waterfront, Hotel Felda Residence, Taman Tamadun Islam termasuk Masjid Kristal, Jambatan Sultan Mahmud adalah tempat-tempat yang menghiasi keindahan di sepanjang Sungai Terengganu.

Nampak berselera tetamu kita di SUK Pelancongan, Encik Azmi Abdullah
Bagi anda yang berminat untuk mencuba sendiri pengalaman indah ini, bolehlah berhubung dengan urusetia atau PPNT di talian 09-6221891 atau 013-9821891.


No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog