iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Monday 1 October 2012

Pasar Minggu dan Pasar Tani Bandar Permaisuri, Setiu, macam-macam ada di sini

Batu permata bersama cincin dengan pelbagai pilihan yang menawan

Pasar minggu dan pasar tani Bandar Permaisuri di Setiu, Terengganu menjadi salah satu destinasi penting kepada warga Setiu, bukan sahaja bagi mendapatkan keperluan harian, malah pelbagai barangan eksotik yang sukar didapati di bandar mahupun hari biasa.
Sayur segar dari kampung


Ia boleh menjadi salah satu daya tarikan yang unik terutama bagi mereka yang gemarkan pelbagai kuih tradisional, ulam-ulaman segar dan jarang di jumpai, malah anak itik pun boleh dibeli disini. Juga tentu seronok melihat para penjualnya adalah makcik-makcik yang sebaya mak kita turut sama meraih rezeki di sini. Mereka ini membawa sendiri hasil tanaman atau jualan dari pelusuk kampung untuk diniagakan di sini. Kalau bernasib baik anda akan mendapat belian yang lebih dan harga yang murah.

Bagi penggemar permata dan cincin, pelbagai pilihan batu permata yang unik dengan bermacam-macam bentuk.
Ikan darat pun ada ataupun ikan sungai

Selain itu turut dijual keperluan lain seperti pakaian, sayur-sayuran, bahan mentah seperti ikan air tawar, ikan sungai, ayam dan bermacam-macam lagi. Seronok sebenarnya menjelajah di pasar tani atau pasar minggu pada setiap hari Sabtu dan Selasa setiap minggu.

Tentu anda akan menjumpai barangan kegemaran anda di sini.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog