iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Thursday 18 October 2012

Alami tarikan baru Payang Walk di Kuala Terengganu..

Bot Penambang yang kini digunakan untuk 'Terengganu River Cruise' memang menyeronokkan

Kuala Terengganu, Bandaraya Warisan Pesisir Air kini mempunyai daya tarikan baru di mana para pelancong dan pengunjung boleh mengenali keunikan bandar ini dengan lebih dekat dengan menaiki beca dan menyusuri sungai Terengganu.
Payang Walk.. tarikan baru di Pasar Payang

Hasil inisiatif Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu ini dilihat cukup berpotensi bagi meningkatkan lagi produk pelancongan serta keunikan Pasar Payang serta keunikan bandar Kuala Terengganu yang penuh dengan kisah sejarah yang masih banyak lagi yang belum terokai.
Jom kita naik beca dan alami sendiri keunikannya

Santai Beca adalah kesinambungan keunikan yang dulunya beca adalah pengangkutan utama penduduk tempatan ke mana-mana destinasi dalam bandar. Kini ia dijadikan tarikan pelancong bagi mengenali budaya Kuala Terengganu dengan lebih dekat. Dengan sewaan sebanyak RM15.00/beca bagi perjalanan dari Pasar Payang ke Kg Cina atau Masjid Abidin pergi dan balik, ia mampu memberi dimensi baru kepada pengayuh-pengayuh beca yang kini semakin dilupakan.
Kadar harga yang berpatutan

Tarikan beca ini akan melengkapkan lagi konsep 'Payang Walk' yang baru diperkenalkan dan sekaligus akan memberi pendapatn tambahan kepada pengayuh beca, penjual pasar payang serta peniaga kecil lain.
Pelbagai tarikan di Payang Walk

Bagi legasi 'bot penambang Seberang Takir' kini diteruskan dengan adanya perkhidmatan pelancongan baru iaitu 'Susur Sungai Terengganu @ Terengganu River Cruise' yang beroperasi setiap hari dari jam 5.00 petang hingga 11.00 malam setiap hari. Pengunjung akan menikmati keindahan panorama Kuala Terengganu dari tengah-tengah Sungai Terengganu yang sungguh indah dan permai. Ia juga akan mengimbau sejarah silam di mana pengangktan air adalah pengangkutan utama pada masa dahulu yang menjadikan Kuala Terenggau ini adalah antara pelabuhan yang terkenal di rantau ini.
Seronok dapat bersama menikmati keindahan Sungai Terengganu  Dan Bandaraya Pesisir Air

Tentunya anda patut mencuba kedua-dua daya tarikan baru ini. Blogger juga telah mendapat jemputan bagi merasai sendiri pengalaman 'river cruise' ini. Nantikan perkongsian pengalaman 'Makan Malam Dalam Bot Penambang sambil menikmati keindahan panorama malam Kuala Terengganu...


No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog