iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Wednesday 3 January 2018

Tak Lama Dah Akan Keluarnya Dajjal Al Masih ke Dunia... singkat sangat...

Image result for dajjal
Sekadar hiasan

Dajjal akan muncul dengan tanda alam yang tidak boleh direka-reka oleh manusia. Dalam sebuah hadits soheh, Di sebuah pulau di Yaman,Tamim Adarimi bertemu dengan seorang yang diikat oleh rantai leher dan tangan bertanya tentang seseorang yang ummi Nabi sudah keluar ?” sudah kata tamim. Apakah kalian beriman ? Tamim kembali menjawab, “ada sebagian beriman” beruntunglah bagi orang yang beriman.
Kedua seseorang lelaki yang terikat ini bertanya pertaanyaan paling penting tentang buah kurma di kebun kurma Baisan. Apanya yang ingin kau tanyakan ? “tamim bertanya. sekarang masih berbuah tidak ?” tanya lelaki terikat. Sekarang masih berbuah lebat.” jawab tamim. Tidak lama lagi buah akan berakhir, itulah tanda-tanda saya akan lepas.”kata lelaki terikat.
Lalu dia bertanya lagi tentang Tasik Tiberias, “Apakah masih ada airnya sekarang ?” sedikit lagi.”jawab tamim addarim. Tidak lama lagi tasik itu akan surut, “saat itu saya akan lepas, ketahuilah oleh kalian saya adalah al-masih” dia tidak mengatakan al-masih dajjal tetapi hanya mengatakan al-masih.
Ketika saya bebas lepas saya akan masuki seluruh kota di muka bumi ini hanya dua kota yang tidak saya berjaya masuk iaitu kota Mekah dan Tibah” kata lelaki terikat.
Ketika Tamim menceritakan kepada Nabi Muhammad SAW Nabi berkata, ketahuilah lelaki yang ada di pulau Yaman itu dialah dajjal, demi Allah ciri-ciri yang aku ceritakan lengkap tadi seperti apa yang diceritakan Tamim pada saya” begitu kata Nabi.
Tibah yang dimaksud adalah Madinah. Jadi Mekah dan Madinah tidak akan dimasuk. Masalahnya Teknologi sudah tidak ada ketika dajjal keluar.
Bukti-bukti ini sebenarnya sedang terjadi. Anda boleh melihatnya sendiri di video yang kami sedaikan di bawah diaman krew ancangan Jejak Rasul didalam episod baru-baru ini membuktikan bahawa tasik Tiberias dan ladang kurma Baisan benar telah berkurangan hasilnya. Hal ini telah membingungkan pengusaha ladang yang mengatakan telah datang penyakit aneh kepada pokok-pokok kurma mereka sehinggakan kurma tidak lagi berbuah 100%.Hasil tuai kebun kurma susut setiap tahun dan percayalah satu masa nanti ia akan berjenti berbuah dan ketika itulah dajjal akan keluar.
Kedua tentang danau Tiberias, sebentar lagi akan susut. Hadits Nabi mengatakan tanda dajjal akan keluar adalah Tasik Tiberias akan menyussut, letaknya di Israel bersempadan dengan Lubnan. Danau tidak dalam hanya 40 meter saja. Sejak bumi berkembang tasik tidak pernah susut. Tetapi sejak 2003-2013 kerajaan Israel mula risau. Tasik tersebut telah menyusut yang dahulunya 40 meter kini tinggal 16 meter. jadi lebih 30% akhir 2013 sekarang tahun 2018.Berapa meter air tasik yang tinggal sekarang. Allahuakhbar..amat menakutkan. Bahagian dasarnya juga ada yang sudah terlihat.
Pemerintah Israel makin ketakutan sebab satu-satunya sumber mata air mereka hanya ini.
Para ulama arab mengatakan inilah zaman terlepasnnya dajjal. Makhluk celaka akan lepas.
Ulama saja akan celaka, takut celaka. Rasulullah SAW bersabda hanya seorang remaja lelaki yang tidak sujud pada dajjal. Remaja berkata, “sujud hanya untuk Allah” dajjal tak suka lalu ia berkata ” kamu akan ku bunuh” rasul bersabda ditariknya rambut lalu dibelah dua,remaja lelaki itu pun syahid. Darah bersimbah di lantai, dajjal berkumat kamit berputar disekeliling mayat remaja sambil mengucap mantra. Kum, Allah izinkan, remaja lelaki ini kembali menyatu. Dan remaja kembali bangkit.
Adakah anda lihat ?”  kata dajjal kepada pengikutnya.”Kamu sudah mati dan hidup” kata dajjal pada remaja itu. Tetapi remaja itu menjawab “makin mantap imanku, inilah dajjal yang diceritakan rasul !”. Setelah itu dajjal, tidak mampu membunuhnya untuk kali kedua.
Kira-kira 12 ke 13 tahun lalu,bumi arab kecoh apabila lahir seorang bayi lelaki yang boleh bercakap dengan bahasa arab fushah. Bayi lelaki ini telah berkata “ana rojulun sayaqtuluni dajjal, wa laa yaqtulu ba’da abada”
Maksudnya “saya seorang lelaki yang akan dibunuh dajjal, dan setelah itu tidak akan mampu selamanya”
Kisah ini telah mendapat liputan oleh Qatar Tv. Jika diteliti kisah ini,maka bayi itu kini mungkin sudah berumur 13,14 tahun atau lebih. Oleh itu waktunya sudah tidak lama kerana dajjal akan membunuh lelaki ini diwaktu umurnya remaja. Umur remaja pula sekitar 18 tahun kebawah. Allahuakhbar.sungguh kita dekat dengan waktu keluarnya dajjal.Bersediakah kita untuk menghadapi zaman fitnah yang Rasulullah sendiri takut. Fitnah terbesar untuk umat manusia.Menghadapi zaman kesukaran,lapar dan dahaga.
Jika kisah remaja lelaki ini adalah rekaan,bagaimana pula dengan tanda berdasarkan hadis nabi berkenaan Tasik Tiberias dan Ladang Kurma Baisan? Adakah pengurangan air dan hasil di ladang kurma boleh direka-reka oleh manusia? Yakinlah Dajjal pasti keluar di zaman kita.
Wallahualam.
Berikut adalah petikan ceramah Ustaz Zulkifli
Ini bukti  kunjungan krew Jejak Rasul baru-baru ini di Tasik Tiberias
Masanya sudah dekat wahai sahabat sekalian. Marilah kita sama-sama menguatkan iman dan bertambah amal untuk kuat mengaharungi  fitnah-fitnah besar dajjal. Semoga Allah melindungu kita daripada terjerumus ke lembah fitnah akhir zaman.
Sila kongsikan kepada rakan tentang kerisauan ini.Semoga bermanfaat untuk semua.
Oleh: Suaramedia.org

\#setiupost

1 comment:

Gluten Free Recipes said...

Hello mate nice bblog

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog