iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Monday 16 August 2010

Tips- Tips Memilih Agensi Pelancongan

Jika anda memilih untuk melancong dengan menggunakan Agensi Pelancongan @ Travel Agent, pastikan anda memilih dengan bijak. Ini Kerana kepakaran setiap agensi adalah berbeza bagi memenuhi kehendak anda sebagai pelancong, pelanggan dan pengguna.

Di sini beberapa tip yang boleh di kongsi:

  • membuat kajian perbandingan harga pakej-pakej yang ditawarkan. kebiasaannya harga berubah mengikut musim dan jenis pakej yang yang dipilih. Perlu diingat yan terendah bukanlah yang terbaik. Pastikan ia selaras dengan budget anda.
  • Menyelidiki latar belakang agensi, lesen, serta permit syarikat yang sah. Ia adalah sebagai langkah keselamatan agi mengelakkan anda ditipu dan sebagainya.
  • Mengambil tahun syarikat penerbangan dan jenis perjalanan jika pakej yang dipilih termasuk tiket penerbangan. Ini kerana setiap agensi penerbangan mungkin menyediakan perkhidmatan yang berbeza atau ada kos-kos tambahan yang lain.
  • Mengambil tahu tentang hotel penginapan yang disediakan oleh agensi.
  • mengenalpasti cara bayaran dibuat samada menggunakan tunai, kad kredit , bayaran online dan sebagainya.
  • Pastikan tiada bayaran tambahan atau tersembunyi yang dikenakan. Ini adalah kes yang selalu berlaku dimana anda mungkin dikenakan bayaran tambahan yang tersembunyi. oleh itu berhati-hatilah sebelum membuat sebarang keputusan.
selamat melancong.... anda bersedia hati gembira...

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog