iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 7 August 2010

Aura Alam Semulajadi di Lake Kenyir Resort & Spa


Terdapat banyak sebab mengapa Tasik Kenyir sering menjadi perhatian pengunjung samada dalam mahupun luar negeri Terengganu. Salah satu daripadanya ialah ia bagaikan syurga kaki pancing serta suasana penginapan alam semulajadi yang menarik iaitu di Lake Kenyir Resort & Spa.

Terletak dalam kawasan seluas 6 ekar, resort ini menyediakan sejumlah 148 buah chalet yang selesa untuk pilihan anda. Terdapat 4 jenis bilik yang ada di resort ini iaitu Superior, Deluxe, Executive dan Kenyir Suite.

Salah satu keunikan resort ini terletak pada senibinanya di mana binaan bangunannya adalah daripada kayu cengal serta rekaan keseluruhan yang bercirikan budaya masyarakat Terengganu. Lokasi resort adalah dikelilingi dengan kawasan hutan dan taman landskap yang indah dan hampir kesemua chalet di sini menghadap keindahan Tasik Kenyir.

Di samping kemudahan asas seperti restoran dan kolam renang, resort ini turut menyediakan sebuah spa untuk anda mengembalikan kesegaran tubuh anda setelah penat bekerja. Ia dikenali dengan nama Ulik Mayang. Perkhidmatan yang disediakan di sini adalah Royal Malay Massage, Aromatherapy, Royal Baliness Massage, Thai Massage, Swedish Massage, Pakej Ayer Mawar serta pakej Ayer Manja.


Sajian tempatan atau makanan laut? Pilihan terletak ditangan anda. Terdapat 4 outlet menjamu selera di sini iaitu Restoran Tembat, Pool side, Pool Bar, serta Jenagor Lounge . Pelbagai menu istimewa terdapat di sini terutama sajian tempatan yang istimewa seperti masakan asam pedas ikan air tawar, dan macam-macam lagi.

Meskipun anda menginap dikawasan yang dikelilingi rimba dan tasik, kemudahan teknologi tetap disediakan iaitu kemudahan akses internet jalur lebar bagi memudahkan urusan harian anda walaupun jauh dari kesibukan kota.

Disamping merehatkan badan dan minda, anda juga boleh melakukan aktiviti riadah yang menyeronokkan di sini seperti memancing, bermain tenis, merentas hutan, berbasikal mahupun mencuba aktiviti air seperti berkayak.

Gabungan unsur-unsur tradisi, kehijauan alam sekitar dan kemewahan menjadikan Lake Kenyir Resort & Spa antara resort pilihan ramai di negara ini.

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi:

Lake Kenyir Resort and Spa
P.O. Box 32, 27100 Kuala Berang Terengganu Darul Iman, Malaysia

Tel: 609-666 8888
Fax: 609-666 8343
Email: resort@lakekenyir.com

atau layari http://www.lakekenyir.com/

( di susun dan di di petik dari Majalah LIBUR Julai 2008 ms 28)

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog