iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Saturday 16 October 2010

Rumah Terbuka Aidil Fitri Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu... menghimpunkan pengusaha dan penggiat pelancongan


Pada 7 Oktober baru-baru ini, blogger mendapat jemputan untuk menghadiri Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu dengan kerjasama Pejabat Kementerian Pelancongan Negeri Terengganu serta kerjasama MATTA, MBHA, MAH dan lain-lain agensi dan penggiat pelancongan di Muzium Negeri Terengganu.

Suasana majlis berlansung dengan meriah sekali. Pelbagai masakan tradisi ditampilkan oleh agensi dan hotel-hotel yang masing-masing mengekalkan tradisi dan keuinikan masakan serta warisan kuih-muih tradisi. Apa yang pasti blogger cukup tertarik dengan kuih muih daripada Peranakan Terengganu yang kini sudah berasimilisasi dengan budaya Terengganu seperti Roti Paun dan lain-lain. Juga yang paling istimewa adalah Nasi Dagang Terengganu yang memang sedap. Sesuatu yang sukar di cari di tempat lain...


Suasana yang nyaman di perkarangan Muzium Negeri Terengganu telah memberi satu ketenangan disamping dapat berjumpa rakan-rakan dalam industri pelancongan terutama hotel-hotel, agensi pelancongan, pemandu pelancong serta lain-lain.

Penyertaan hotel -hotel yang turut sama memeriahkan dengan pelbagai menu dan juadah menambahkan lagi kemeriahan rumah terbuka ini.


Kehadiran kanak-kanak sekolah yang kebetulan membuat lawatan ke muzium menambahkan lagi keceriaan majlis. Turut kelihatan pelancong asing yang turut dibawa bersama-sama bagi merasai kemeriahan rumah terbuk di Terengganu.


Warisan kita sesuatu yang tidak ternilai harganya.

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog