iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Friday 1 October 2010

Tirai pertandingan sudah berlabuh

Tepat jam 12.00 malam 30 september 2010, maka berlabuhlah tirai pertandingan Blog Pelancongan Terenganu 2010. Tahniah kepada penganjur kerana berjaya menarik dan melahirkan begitu ramai sekali blogger-blogger yang sebahagian besarnya anak Terengganu.

Bayangkan jika setiap blog mempunyai lebih kurang 100 pengikut atau pembaca, jika kita ada 100 blog maka telah ada 10,000 pembaca atau pengikut dan ianya akan terus berkembang dari semasa ke semasa. Itu belum dikira jika blog itu boleh mencapai 100 pengikut atau pembaca sehari. Jika begini keadaannya, industri pelancongan Terengganu akan berkembang lebih cepat dan pantas dari yang dijangkakan. Segala komen,komentar mahupun cadangan akan lebih cepat diketahui, idea, saranan dan sebagainya akan berkembang lebih pesat.

Khazanah dan warisan Terengganu akan tersebar lebih luas ke serata alam. Usah dirisau pasal bahasa kerana banyak sekali program atau widget alih bahasa untuk pelancong asing dari benua mana sahaja untuk sama-sama mengetahui hebatnya pelancongan di Terengganu.

Bagi blogger, pertandingan adalah satu platform atau pentas permulaan untuk pelancongan Terengganu bergerak dengan lebih jauh, lebih tulus beritanya serta lebih dekat dengan pengalaman peribadi blogger-blogger sendiri diabadikan di dalam blog.

Juga diharapkan pihak penganjur juga dapat memperhalusi dan juga dapat memberi kredit serta penghargaan kepada artikel-artikel yang bagus, gambar-gambar yang bagus, saranan dan cadangan yang bagus supaya fokus blogger-blogger akan lebih telus dan berkesan dan tidak menjadikan blog sebagai laman web dan album gambar sahaja. Jadikan ia sebagai satu cetusan dalam membina tamadun pelancongan baru di Terengganu.

Sekali lagi sekalung tahniah untuk Unit Komunikasi dan Kerajaan Negeri Terengganu.

Terengganu sememangnya hebat, penuh budaya, warisan dan tradisi.

Terengganu welcomes the world

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog