iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Tuesday 21 March 2017

Perasmian Pesta Pantai Terengganu 2017 berlangsung dengan meriah sekali

Image may contain: 4 people, people sitting and food

Pesta Pantai Beautiful Terengganu 2017 telah dirasmikan dengan meriah sekali oleh YB Menteri pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, Dato Seri Nazri Bin Abd Aziz pada 18 Mac 2017 di Pantai Batu Buruk.

Pesta yang di 'kuasakan' oleh RED ONE' ini mendapat sambutan hangat para pengunjung dengan menampilkan tema 'Nostalgia main panta' yang cukup bermakna kepada rakyat Terengganu suatu ketika dahulu.


Image may contain: 2 people, people sitting and indoor
Pelbagai aktiviti telah disusun dan dirancang sepanjang program berlangsung sejak 17 Mac hingga 25 Mac bermula jam 12.00 tengahari hingga 11.00 malam setiap hari.

Antara yang menarik adalah aktiviti kebudayaan seperti persembahan wayang kulit, pameran barang-barang purba, persembahan dikir barat, busking tradisional, persembahan silatdan antara kemuncak perogram adalah Pertandingan Memancing RED ONE dengan hadiah juara RM40,000 pada 25 Mac 2017 jam 9.00 pagi.

Image may contain: 2 people

Sempena cuti sekolah juga tentunya memberi peluang pada semua pengunjung untuk merasai pelbagai makanan di sini serta berehat dan bersiar-siar bersama-sama keluarga.

Pakat mari ramai-ramai deh

#terengganumyheritage post

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog