iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Sunday 28 September 2014

Kuala Terengganu akan mempunyai penerbangan Terus dari Medan, Indonesia bermula November ini









Kuala Terengganu akan mengorak langkah sebagai hub pelancongan di pantai timur semenanjung apabila akan mempunyai penerbangan terus Medan, Indonesia ke Kuala Terengganu pada November ini. Ia akan dioperasikan oleh YOU Wings melalui pesawat Sriwijaya Air.



Menurut Pengerusi Eksekutif YOU Wings, Daniel Lee, penerbangan ini akan beroperasi 3x seminggu yang dijangka memberi dimensi baru hubungan Medan-Kuala Terengganu dalam pelancongan, perniagaan dan perdagangan. Di samping Kuala Terengganu, ia turut mempunyai penerbangan terus Medan-Ipoh bermula November ini.

Negeri Terengganu yang terkenal dengan tagline Negeri Cantik Budaya Menarik dijangka mampu menggamit pelancong dengan tarikan produk pelancongan yang hebat seperti Pulau Redang, Pulau Perhentian, Tasik Kenyir serta Bandaraya Kuala Terengganu itu sendiri.



Kota Medan yang mempunyai penduduk melebihi 8 juta tentunya mempunyai potensi yang besar terutama dalam menggamit pelancong untuk mengunjungi Terengganu mahupun negeri pantai timur iaitu Pahang dan Kelantan.


Hub penerbangan YOU Wings di Medan juga akan berkembang dalam sedikit masa lagi ke Dhaka, China, Vietnam, Australia, Jepun, Bangkok serta Korea di samping penerbangan sedia ada ke Batam, Jakarta serta laluan penerbangan Sriwijaya Air yang sedia ada meluas.

YOU Wings kini mempunyai laluan Medan - Pulau Pinang yang mendapat sambutan hangat dengan penerbangan setiap hari. Bagi menempah atau mendapat maklumat lanjut blehlah melayari www.youwings.com


No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog