iklan nuffnang

Pelancongan Terengganu

Wednesday 29 September 2010

Kenangan di Laguna Setiu





Laguna Setiu di Kg Gong Batu sentiasa menggamit rasa dan memori bagi sesiapa yang pernah datang ke sini.

Banyak sekali aktiviti boleh dilakukan di sini. Yang pasti ia boleh meredakan stress dan tekanan kerja anda. Memang seronok bila dapat melakukan aktiviti bersama-sama terutama sekali dengan bos anda sekali seperti mencari kerang dan tiram, memukat dan menarik pukat, bermain bola sepak dan bola tampar pantai.


Apabila matahari mula mengundurkan diri, jelas sekali dapat dilihat dan dinikmati suasana 'sunset'. Sungguh memukau pandangan mata.Kemudian sama-sama ber'bbq' dengan hasil tangkapan pada siang tadi. Bagi kaki pancing, mereka masih meneruskan aktiviti dengan joran masing-masing untuk mencuba sentapan siakap, pari, dingkis dan lain-lain mangsa yang sentiasa diburu.



Yang paling best tidur bergelimpangan bagaikan pelarian, tidak mengira anda bos atau pegawai biasa, semuanya tidak diendahkan yang penting melelapkan mata dengan selesa dan damai dengan tiupan bayu laut.


Pada waktu dinihari, sekali lagi sama-sama menyaksikan bangkitnya mentari pagi, orang putih cakap 'sunrise'. Memang indah sekali alam dalam suasana begini.


Sesekali beraktiviti sebegini walaupun penat tapi otak dan minda dirasakan ringan sekali.

Terima kasih Lembaga Pertubuhan Peladang Negeri Terengganu, semua PPK termasuk tuan pengarah, pegawai-pegawai kanan, pengurus-pengurus besar PPK kerana sama-sama menikmati percutian dan aktiviti yang meriangkan di sini.


*Laguna Agro diuruskan oleh Agro Resort, maklumat lanjut boleh hubungi talian 09-6902245 dan lawati laman web www.agroresort.com
Terima kasih Cku Izan dan Cku Bakar di atas sumbangan gambar yang cantik

No comments:

bookcafe com

AGODA Booking

Get the LOWEST RATE of your hotel BOOKING by Online

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

kongsi blog